Marketing personal de cariera

Marketing personal de cariera

Mesajde david » 15 Dec 2014 19:49

SCRISOAREA DE INTENTIE / MOTIVATIE

Scrisoarea de intentie este indicat sa aiba o lungime cuprinsa intre o jumatate de pagina si o pagina. Ea trebuie sa contina:
1) Datele tale de contact in calitate de candidat: prenumele, numele, adresa, codul postal (optional), numarul de telefon fix si/sau numarul de telefon mobil, adresa de email, profilul de LinkedIn (optional), contul de Twitter (optional).
Acestea sunt plasate la inceputul scrisorii, in coltul din stanga sus, de obicei, daca trimiti scrisoarea in format fizic (pe hartie) si la finalul scrisorii, in semnatura, daca o trimiti prin email.
2) Numele si functia persoanei care se ocupa de recrutari in cadrul companiei angajatoare
Aceste date vor aparea, asa cum precizam mai sus, in formula de adresare de la inceputul scrisorii.
3) Numele si adresa companiei angajatoare
Aceste informatii vor fi mentionate in coltul din dreapta sus in cazul in care scrisoarea de intentie este trimisa in format fizic. Numele si adresa companiei angajatoare sunt de obicei omise in procesele de recrutare care presupun aplicarea online.
4) Data
Spre deosebire de CV, care nu trebuie datat, scrisoarea de intentie trebuie sa includa si aceasta informatie, de obicei pozitionata in coltul din dreapta sus. In cazul unei scrisori de intentie trimisa in format fizic (hartie), care contine deja numele si adresa companiei angajatoare in dreapta sus, data va aparea sub aceste informatii.
5) Formula de salut/adresare
6) Primul paragraf
Primul paragraf din corpul scrisorii de intentie este indicat sa contina motivul pentru care trimiti aplicatia pentru jobul respectiv si, optional, sursa de unde ai aflat despre el. In cazul unei aplicatii spontane, trebuie sa faci cunoscuta angajatorului pozitia pe care o vizezi in cadrul companiei sau departamentul/domeniul de interes in care iti doresti sa lucrezi.
7) Al doilea paragraf
Acesta este paragraful in care demonstrezi angajatorului ca esti potrivit pentru a ocupa locul vacant din cadrul companiei prin expunerea aptitudinilor care te recomanda. Daca esti un profesionist cu experienta de cativa ani deja, vei face cunoscuta experienta ta relevanta si, optional, rezultatele pe care le-ai avut la locurile de munca anterioare.
8) Al treilea paragraf
Al treilea paragraf este indicat sa fie si ultimul. De obicei, acesta face trimitere la CV-ul tau si la disponibilitatea de a te prezenta la un interviu pentru a detalia angajatorului informatiile din scrisoarea de intentie si din CV. Acolo unde este cazul, poate exista inca un paragrag inaintea celui final in care poti aduce in discutie recomandari profesionale care te avantajeaza sau sublinia performante deosebite.
9) Formula de incheiere
Desi depinde de stilul si de optiunea fiecaruia, formula de incheiere a unei scrisori de intentie trebuie sa apartina, ca si restul continutului, unui stil profesional, neutru, nicidecum personal. Sunt potrivite formulari de tipul “Cu consideratie/stima/respect/sinceritate,” etc.
10) Semnatura
Semnatura apare la finalul scrisorii si contine, pe langa prenume si nume, si datele de contact - daca este trimisa prin email. In cazul unei scrisori de intentie printate, semnatura in clar este dublata de cea de mana.
Elementele prezentate mai sus sunt partile componente de baza ale unei scrisori tipice de intentie, dar in functie de domeniul in care doresti sa lucrezi si de jobul specific pentru care aplici, exista diferente.

MODEL SCRISOARE DE INTENTIE
******************
Daniela Popovici
Oradea Str. Bl. Nr.
Tel. ………………..
Email……………….


SCRISOARE DE INTENTIE

Ref: colectare informaţii statistice

Stimată Doamnă / stimate Domnule (adaugati numele corespunzator)

Va scriu în legătură cu anunţul dvs. prin care vă exprimaţi nevoia de persoanal specializat în scopul de a colecta informaţii statistice pentru pregătirea unui studiu european.
După cum veţi observa în CV – ul anexat prezentei, sunt absolventă a Facultăţii de Psihologie, promoţia 2002, specialitatea Psihologie Organizatională.
Consider ca am calităţile şi cunoştinţele necesare pentru a îndeplini cu succes acest tip de activitate, în care am fost implicată şi în perioada studenţiei, pe parcursul pregătirii tezei de licenţă.
Ma pot defini ca o persoana persistentă, foarte motivată, dinamică, disciplinată, organizată, care ştie cum să-şi urmărească obiectivele, implicată în activitate şi capabilă să îndeplinească cu succes orice sarcină.
Mi-ar face o deosebită plăcere să am ocazia de a colabora cu organizaţia dumneavoastră în cadrul proiectului pe care-l demaraţi, având în vedere faptul că educaţia/formarea şi integrarea socioprofesională a tinerilor reprezintă o prioritate la nivel naţional.
În speranţa că scrisoarea mea v-a reţinut atenţia, aştept să ne vedem pentru un interviu oricând veţi considera oportun.
Cu deosebită consideraţie,
Daniela Popovici
Oradea
11.12.2014
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30

CONSILIEREA DE CARIERĂ-Alianta Nationala a Org. Studențești

Mesajde david » 22 Ian 2015 12:47

CONSILIEREA DE CARIERĂ - extrase dintr-o analiza http://www.anosr.ro/wp-content/uploads/2014/04/Serviciile-de-consiliere-si-orientare-in-cariera-Perspectiva-studentilor.pdf realizată de Alianta Nationala a Organizatiilor studențești din Romania

<<Alegerea unei cariere și parcurgerea demersurilor necesare formării unui tânăr ca specialist în domeniul ales este un proces complex care are un impact definitoriu în viitorul său profesional. Studiile arată că derularea acestui proces fără niciun sprijin extern este asociat adesea cu alegeri greșite ale domeniului de studiu sau ale carierei, ezitări, abandon, amânare, performanțe profesionale slabe, stări de nemulțumire continuă vizavi de viața profesională, inclusiv depresii. ...Alegerea unei cariere și pregătirea pentru aceasta nu este un proces ireversibil ce nu poate fi schimbat, însă alegerea corectă a carierei și existența unor mecanisme care să ajute la dezvoltarea tuturor competențelor necesare tranziției către piața muncii pot reprezenta garanția unei bune investiții a timpului și a altor resurse în educația unei persoane. În acest sens, existența unor servicii de consiliere și orientare în carieră pare mai mult decât necesară, atât pentru beneficiile individuale pe care acestea le aduc persoanelor care apelează la astfel de servicii, cât și pentru beneficiile aduse la nivelul societății.
...
Actorii internaționali cei mai relevanți din domeniul educației, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), Strategiei Lisabona 2010, Procesul Bologna au recunoscut importanța serviciilor de consiliere și orientare în carieră de mai bine de un deceniu, recomanând statelor să adopte și să dezvolte mecanisme de asigurare a serviciilor de consiliere și orientare pentru studenți în creionarea reformelor din sistemul de învățământ.
...
Rata șomajului a atins cote alarmante în rândul tinerilor (19-25 ani), atât în România (aceasta a ajuns în prezent la aproximativ 23% conform datelor furnizate de INS), cât și la nivel european, ceea ce scade considerabil șansele unui tânăr de a-și găsi un loc de muncă după absolvirea studiilor. De asemenea, conform unui studiu al Autorității Naționale pentru Calificări, competențele transversale sunt mult mai importante decât cele specifice în găsirea primului loc de muncă, atât din perspectiva absolvenților, cât și din cea a recrutorilor. Un rol esențial în dezvltarea acestor competențe, în planificarea carierei și propriul managementul al formării profesionale de către studenți sau în facilitarea tranziției din sistemul de învățământ superior către piața muncii îl poate juca Centrele de Consiliere și Orientare în Carieră.
...
Dacă ne uităm peste datele furnizate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului în 2011 cu privire la rata de absolvire a învățământului superior, observăm că doar 50% dintre studenți reușesc să finalizeze studiile la care se înscriu.
...
Mai mult, rezultatele acestui studiu sunt completate de studiul ANOSR ”Implementarea Procesului Bologna din perspectiva studenților 2013”, care arată că principalele motive pentru abandonul universitar sunt, din perspectiva studenților, alegerea greșită a facultății sau specializării, lipsa resurselor financiare, inadaptarea la mediu sau la grup și lipsa de încredere în calitatea educației.
...
Efectele acestor probleme care determină un risc ridicat de abandon universitar ar putea fi atenuate prin centre de consiliere și orientare în carieră funcționale, care să livreze servicii de calitate care să fie accesibile în mod gratuit pentru studenți....>>
...
Ce părere aveți despre acestea?
Ce nevoi de consiliere aveți?
Cum putem să vă ajutăm?
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30

Re: Marketing personal de cariera

Mesajde david » 26 Feb 2015 19:20

https://europass.cedefop.europa.eu/ro/d ... ulum-vitae

SFATURI PENTRU REDACTAREA UNUI CV EUROPASS

I. ACCES SI ACTUALIZARE:
Pentru a crea un CV europass puteți sã accesați:
a. linkul oferit pe platforma proiectului http://www.etichub.ro .
b. interfața online disponibilã pe website-ul Europass. https://europass.cedefop.europa.eu/ro/d ... ulum-vitae

Crearea efectiva e posibila in 2 variante:
a. Alegeți comada CREATI CV_ul online și veți realiza un CV online. Deoarece documentele nu sunt pastrate pe serverele Europass va trebui sa il descarcati si salvați pe calculatorul dvs
b. sã folosiți comanda Descãrcați formularul de CV si instrucțiunile pe website-ul oficial și sã-l salvați pe unitatea hard a calculatorului dumneavoastrã; apoi completați diferitele rubrici în coloana din partea dreaptã și inserați datele personale.
Crearea permite selectarea formatului Cv – care poate fi ADOBE; WORD; SAU OPEN DOCUMENT

Actualizarea :
-Doar fişierele Adobe® PDF + Europass XML şi Europass XML pot fi importate şi actualizate ulterior online în editorul Europass.

II. Completați diferitele secțiuni/rubrici după cum urmează:
Important ca In formatul word sa nu schimbați textul din coloana stângă; sa păstrați formatul și caracterele utilizate în model.


A. Ce să scrii la Experiența profesională ?
În această rubrică, descrieți separat fiecare angajare relevantă pe care ați avut-o, începând cu cea mai recentă.
Observații:
– cand vă angajați pentru prima oară, menționați stagiile de pregătire practică și profesională din timpul studiilor, care dovedesc contactul inițial cu universul muncii;
– dacă experiența profesională este limitată (tocmai ați absolvit școala sau facultatea), descrieți mai întâi forma de învățământ absolvită și programele de formare profesională (in word puteti inversa p ordinea celor două rubrici, folosiți
comanda ‘copy/paste’ (copiere/lipire); evidențiați locurile de muncă din timpul cursurilor de pregătire practică;
–axați-vă pe experiența de muncă care aduce plus valoare candidaturii dumneavoastră, NU TOATE experiențele
Nu omiteți experiența care poate fi considerată valoroasă, chiar dacă nu este legată direct de profilul postului pentru care candidați dar are legatura cu tipul de munca pe care il vizați ca de ex. voluntariatul, timpul petrecut în străinătate, job-uri care v-au pus în contact cu publicul.
– adaugați rubrici daca este cazul sau stergeți

B Cum completezi rubrica Educație și formare profesională ?
În această rubrică, introduceți separat fiecare formă de învățământ și program de formare profesională absolvite cu diplomă sau certificat, începând cu cel mai recent.
Observații:
– nu e nevoie să prezentați toate calificările dumneavoastră (diplome sau certificate de absolvire): nu menționați studiile școlii primare dacă dețineți o diplomă de licență; axați-vă pe calificările importante pentru aplicația de față/ Poate pentru altă candidatură veți menționa alte diplome;

B. Ce aptitudini și competențe personale să treci în CV ?
Această pagină oferă o imagine completă a aptitudinilor și competențelor dumneavoastră, dobândite pe parcursul
vieții și formării profesionale și care nu sunt în mod necesar dovedite prin certificate și diplome oficiale. Rubricile
următoare (limbi străine, aptitudini și competențe sociale, organizatorice, tehnice, de utilizare a calculatorului,
artistice) vă permit să descrieți aptitudinile și competențele dobândite prin voluntariat, în timpul studiilor, în timpul seminariilor sau al sesiunilor de formare continuă, cât și pe cele dobândite într-o manieră informală și non formală, adică în timpul activităților dumneavoastră ocupaționale și de petrecere a timpului liber.
Observație generală: Eliminați orice rubrică în care nu aveți nimic relevant de trecut, folosind comanda ‘cut’
(decupare ) a procesorului de texte utilizat sau daca folositi crearea online, orice rubrica necompletata va fi omisă automat de editorul de CV

Instrucțiuni de folosire a grilei de autoevaluare pentru utilizarea limbilor straine
Grila de autoevaluare cu șase niveluri a fost realizată de Consiliul Europei pentru « Cadrul european comun dereferință pentru limbi străine ».
Grila este alcătuită din trei niveluri mai mari după cum urmează:
– Utilizator elementar (niveluri A1 și A2);
– Utilizator independent (niveluri B1 și B2);
– Utilizator experimentat (niveluri C1 și C2).
Pentru a va autoevalua nivelul de utilizare a limbii străine, citiți descrierile de mai jos și scrieți nivelul relevant (de
ex. Utilizator experimentat – C2) în căsuța adecvată a CV-ului (Ascultare, Citire, Participare la conversație, Discurs
oral și Scriere).
Înțelegere
Ascultare
A 1: Pot să înțeleg expresii cunoscute si propoziții foarte simple referitoare la mine, la familie și la împrejurări
concrete, când se vorbește rar și cu claritate.
A 2: Pot să înțeleg expresii și cuvinte uzuale frecvent întâlnite pe teme ce au relevanță imediată pentru mine
personal (de ex., informații simple despre mine și familia mea, cumpărături, zona unde locuiesc , activitatea
profesională). Pot să înțeleg punctele esențiale din anunțuri și mesaje scurte, simple și clare.
B1: Pot să înțeleg punctele esențiale în vorbirea standard clară pe teme familiare referitoare la activitatea
profesională, scoală, petrecerea timpului liber etc. Pot să înțeleg ideea principală din multe programe radio
sau TV pe teme de actualitate sau de interes personal sau profesional, dacă sunt prezentate într-o manieră
relativ clară și lentă.
B 2: Pot să înțeleg conferințe și discursuri destul de lungi și să urmăresc chiar și o argumentare complexă, dacă
subiectul îmi este relativ cunoscut. Pot să înțeleg majoritatea emisiunilor TV de știri și a programelor de
actualități. Pot să înțeleg majoritatea filmelor în limbaj standard.
C 1: Pot să înțeleg un discurs lung, chiar dacă nu este clar structurat, iar conexiunile sunt numai implicite și nu
semnalate în mod explicit. Pot să înțeleg programe de televiziune și filme fără prea mare efort.
C 2: Nu am nici o dificultate în a înțelege limba vorbită, indiferent dacă este vorba despre comunicarea directă sau
în transmisiuni radio, sau TV, chiar dacă ritmul este cel rapid al vorbitorilor nativi, cu condiția de a avea timp să
mă familiarizez cu un anumit accent.
Citire
A 1: Pot să înțeleg nume cunoscute, cuvinte și propoziții foarte simple, de exemplu, din anunțuri, afișe sau
cataloage.
A 2: Pot să citesc texte foarte scurte și simple. Pot să găsesc anumite informații previzibile în diverse materiale
cotidiene (de ex., reclame, prospecte, meniuri, orare) și pot să înțeleg scrisori personale scurte și simple.
B 1: Pot să înțeleg texte redactate, în principal, într-un limbaj uzual sau referitor la activitatea mea profesională. Pot
să înțeleg descrierea evenimentelor, exprimarea sentimentelor și a urărilor din scrisori personale.
B 2: Pot să citesc articole și rapoarte pe teme contemporane, în care autorii adoptă anumite atitudini și puncte de
vedere. Pot să înțeleg proză literară contemporană.
C 1: Pot să înțeleg texte faptice și literare lungi și complexe, sesizând diferențele stilistice. Pot să înțeleg articolele
specializate și instrucțiunile tehnice lungi, chiar dacă nu se referă la domeniul meu.
C 2: Pot să citesc cu ușurință orice tip de text, chiar dacă este abstract sau complex din punct de vedere lingvistic sau al structurii, de exemplu, manuale, articole specializate și opere literare.
Vorbire
Participare la conversație
A 1: Pot să comunic într-o conversație simplă, cu condiția ca interlocutorul să fie dispus să repete sau să
reformuleze frazele sale într-un ritm mai lent și să mă ajute să formulez ceea ce încerc să spun. Pot să
formulez întrebări simple pe teme cunoscute sau de necesitate imediată și să răspund la asemenea întrebări.
A 2 : Pot să comunic în situații simple și uzuale care presupun un schimb de informații simplu și direct pe teme și
despre activități familiare. Pot să particip la discuții foarte scurte, chiar dacă, în general, nu înțeleg suficient
pentru a întreține o conversație
B 1: Pot să fac față în majoritatea situațiilor care pot să apară în cursul unei călătorii printr-o regiune unde este
vorbită limba. Pot să particip fără pregătire prealabilă la o conversație pe teme familiare, de interes personal sau referitoare la viața cotidiană (de ex. Familie, petrecerea timpului liber, călătoriile, activitatea profesională și
actualități).
B 2: Pot să comunic cu un grad de spontaneitate și de fluentă care fac posibilă participarea normală la o
conversație cu interlocutori nativi. Pot să particip activ la o conversație în situații familiare, exprimându-mi și
susținându-mi opiniile.
C 1: Pot să mă exprim fluent și spontan, fără a fi nevoie să-mi caut cuvintele în mod prea vizibil. Pot să utilizez
limba în mod flexibil și eficient în relații sociale și în scopuri profesionale. Pot să-mi formulez ideile și punctele
de vedere cu precizie și să-mi conectez intervențiile bine de cele ale interlocutorilor mei.
C 2: Pot să particip fără efort la orice conversație sau discuție și sunt familiarizat(ă) cu expresiile idiomatice și
colocviale. Pot să mă exprim fluent și să exprim cu precizie nuanțe fine de sens. În caz de dificultate, pot să
reiau ideea și să-mi restructurez formularea cu abilitate, în așa fel încât dificultatea să nu fie sesizată.
Discurs oral
A 1: Pot să utilizez expresii și fraze simple pentru a descrie unde locuiesc și oamenii pe care îi cunosc.
A 2: Pot să utilizez o serie de expresii și fraze pentru o descriere simplă a familiei mele și a altor persoane, a
condițiilor de viată, a studiilor și a activității mele profesionale prezente sau recente.
B 1: Pot să leg expresii și să mă exprim coerent într-o manieră simplă pentru a descrie experiențe și evenimente,
visele mele, speranțele și obiectivele mele. Pot să îmi argumentez și explic pe scurt opiniile și planurile. Pot să
povestesc o întâmplare sau să relatez intriga unei cărți sau a unui film și să-mi exprim reacțiile.
B 2: Pot să prezint descrieri clare și detaliate într-o gamă vastă de subiecte legate de domeniul meu de interes. Pot
să dezvolt un punct de vedere pe o temă de actualitate, arătând avantajele și dezavantajele diferitelor opțiuni.
C 1: Pot să prezent descrieri clare și detaliate pe teme complexe, integrând subtemele, dezvoltând anumite puncte
și terminându-mi intervenția cu o concluzie adecvată.
C 2: Pot să prezint o descriere sau o argumentație cu claritate și fluentă, într-un un stil adaptat contextului; cu o
structură logică eficientă, care să ajute auditoriul să sesizeze și să retină punctele semnificative.
Scriere
A 1: Pot să scriu o carte poștală scurtă și simplă, de exemplu, cu salutări din vacantă. Pot să completez formulare
cu detalii personale, de exemplu, numele, naționalitatea și adresa mea pe un formular de hotel.
A 2: Pot să scriu mesaje scurte și simple. Pot să scriu o scrisoare personală foarte simplă, de exemplu, de
mulțumire.
B 1: Pot să scriu un text simplu și coerent pe teme familiare sau de interes personal. Pot să scriu scrisori personale
descriind experiențe și impresii.
B 2: Pot să scriu texte clare și detaliate într-o gamă vastă de subiecte legate de domeniul meu de interes. Pot să
scriu un eseu sau un raport, transmițând informații sau argumentând în favoarea sau împotriva unui punct de
vedere. Pot să scriu scrisori subliniind semnificația pe care o atribui personal evenimentelor sau experiențelor.
C 1: Pot să mă exprim prin texte clare, bine structurate, dezvoltând punctele de vedere. Pot să tratez subiecte
complexe într-o scrisoare, un eseu sau un raport, subliniind aspectele pe care le consider importante. Pot să
selectez un stil adecvat destinatarului.
C 2: Pot să scriu texte clare, cursive, adaptate stilistic contextului. Pot să redactez scrisori, rapoarte sau articole
complexe, cu o structură logică clară, care să-l ajute pe cititor să sesizeze și să retină aspectele semnificative.
Pot să redactez rezumate sau recenzii ale unor lucrări de specialitate sau opere literare.
Grila completă de autoevaluare poate fi accesată pe site-ul Consiliului Europei la (http://www.coe.int/portfolio).
Observații:
– dacă aveți un certificat care să vă ateste competențele (ca de exemplu TOFFEL sau CAMBRIDGE), precizați nivelul și data la care l-ați obținut;
– nu vă supraestimați nivelul, care poate fi foarte bine verificat atunci când veți fi intervievat!

COMPETENȚE ȘI ABILITĂȚI
1. Competențe și abilități sociale
Despre ce este vorba?
Competențele și abilitățile sociale se referă la capacitatea de a trăi și munci împreună cu alți oameni, în locuri de muncă unde comunicarea este importantă iar munca în echipă este esențială (de exemplu în cultura și sport), în mediile multiculturale etc.
Descrieți competențele și abilitățile sociale, de ex.:
- spiritul de echipă;
- capacitate de adaptare la medii multiculturale, obținută prin experiența de muncă în străinătate;
- o bună capacitate de comunicare, obținută ca urmare a experienței de director de vânzări.
Specificați în ce context au fost dobândite (formare profesională, seminarii, context
profesional, activități de voluntariat sau în timpul liber etc.).

2. Competențe și aptitudini organizatorice
Despre ce este vorba?
Competențele și aptitudinile organizatorice se referă la capacitatea de a coordona și
administra oameni, proiecte și bugete în timpul activităților profesionale, de voluntariat (de exemplu cultură și sport) și acasă etc.
Descrieți competențele și aptitudinile organizatorice, de ex.:
- leadership (conducător) (în prezent responsabilul unei echipe compuse din 10 oameni);
- spirit organizatoric (experiență în logistică);
- experiență bună a managementului de proiect sau al echipei.
Specificați în ce context au fost dobândite (formare profesională, context profesional, seminarii, în activități de voluntariat sau în timpul liber etc.).

3. Competențe și aptitudini tehnice
Despre ce este vorba?
Competențele și aptitudinile tehnice se referă la capacitatea de a mânui echipamente și mașini, altele decât calculatoarele sau la cele dintr-un domeniu specializat (industrie manufacturieră, sănătate, domeniul bancar etc.).
Descrieți competențele și aptitudinile tehnice de ex.:
- o bună cunoaștere a proceselor de control al calității (am fost responsabil cu implementarea controlului calității în departamentul în care am lucrat);
Specificați în ce context au fost dobândite (formare profesională, context profesional,
seminarii, în activități de voluntariat în timpul liber etc.)

4. Competențe și cunoștințe de utilizare a calculatorului
Despre ce este vorba?
Competențele și cunoștințele de utilizare a calculatorului se referă la abilitățile de utilizare a procesoarelor de texte și a altor aplicații, a bazelor de date, a Internetului, precum și la abilitățile avansate (programare etc.).
Descrieți competențele și cunoștințele de utilizare a calculatorului de ex.:
- o bună stăpânire a instrumentelor Microsoft Office™ (Word™, Excel™ și PowerPoint™);
- cunoștințe elementare ale aplicațiilor de grafică pe calculator(Adobe Illustrator™, PhotoShop™).
Specificați în ce context au fost dobândite (formare profesională, context profesional, seminarii, în activități de voluntariat în timpul liber etc.)

5. Competențe și aptitudini artistice
Descrieți competențele și aptitudinile artistice care constituie un avantaj (muzica; scrisul; design, etc.)
Specificați în ce context au fost dobândite (formare profesională, context profesional,
seminarii, în activități de voluntariat sau în timpul liber etc.)

6. Alte competențe și aptitudini
Descrieți aici orice alte competențe și aptitudini care constituie un avantaj și care nu sunt menționate în rubricile anterioare (hobby-uri, sporturi, funcții de răspundere în organizații de voluntari), de ex.:
- voluntariat in ONG Planeta Verde Oradea
Specificați în ce context au fost dobândite (formare profesională, context profesional,
seminarii, în activități de voluntariat sau în timpul liber etc.)

Informații suplimentare
Menționați aici alte informații pe care le considerați utile
- publicații sau activități de cercetare;
- apartenența la organizații profesionale;
- stagiul militar (dacă e important);
- starea civilă (dacă e important);
- persoane de contact sau referințe (nume, funcție, adresa de contact - nu indicați adresa unei persoane de contact fără să fi obținut în prealabil acordul acesteia; e de preferat să menționați ‘Referințele pot fi furnizate la cerere’ pentru a nu supraîncărca curriculumul vitae;
- dacă este cazul, faceți o descriere scurtă a publicației sau a activității de cercetare; specificați tipul documentului (teză, articol, raport etc.).

Anexe
Enumerați orice document atașat CV-ului, de ex.:
- copii după diplome și certificate obținute, incluzând orice certificat al unui curs de formare finalizat fără o atestare formală a calificării;
- dovezi ale angajării și stagiului;
- publicații sau activitatea de cercetare etc.
Observații:
- enumerați documentele în ordine logică (de ex., grupați diplomele și dovezile de angajare împreună, numerotați-le dacă e necesar) pentru a ajuta cititorul;
- nu trimiteți niciodată diplomele și certificatele în original deoarece acestea ar putea fi rătăcite/pierdute; fotocopiile sunt adecvate.
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30

Chiar trebuie să trimit și o scrisoare de intenție lângă CV?

Mesajde david » 30 Mar 2015 14:53

Am auzit de multe ori acestă întrebare din partea celor care caută un loc de muncă:

Chiar trebuie să trimit și o scrisoare de intenție pe langă CV?

Raspuns fără echivoc: DA

Am auzit în acest proiect de multe ori întrebarea Chiar să scriu și o scrisoare de intenție?
Raspuns: NU și DA
Nu Daca dorești doar să parcugi etapele proiectului ETIC, pentru că oricum nu contează forte mult dacă o scrii sau nu, oricum ai un loc garantat la practica studențească.
Da Daca dorești să faci un exercițiu de angajare. Pentru angajarea reală a scrie o scrisoare de intenție sau motivație nu mai e doar o opțiune a celor care au scris un proiect, ci face diferența. Oare câți dintre voi au un loc de muncă garantat la absolvire?

De ce face diferența?
Pentru că... Scrisoarea însoțește CV și îi dă un sens. Poate fi singura șansă să i te adresezi angajatorului, pentru că CV-ul este standardizat, impersonal (chiar daca nu trebuie să uiți personalizarea lui pentru a se potrivi cu postul vizat).

Daca Cv-ul inventariaza formarea profesionala, experienta avută, el conține mai degrabă informații decât motivații. Pentru motivații avem scrisoarea care îl însoțește CV.
Veți repeta: De ce?
Pentru ca scrisoarea de intenție efectiv solicită postul respectiv și implică un grad mai mare de peronalizare a conținutului.
Mesajele principale din scrisoare raspund la câteva intrebări specifice acelui post:
- ALEGEREA COMPANIEI - Ce anume din activitatea companiei te-a determinat sa aplici pentru un post?
- MOTIVATIA PERSONALA De ce vrei postul respectiv?
- MOTIVAREA LOR Ce te face diferit? Care sunt principalele tale calitati care te recomanda pentru post? Da-le motive să te aleagă! Sunt anumite realizari pe care nu poți să le treci in stuctura CV-ului, dar care te recomanda
- DETERMINAREA Ce doresti sa realizezi in acel post? Încrederea ca angajarea ta va fi un caștig pentru ambele părți
In plus, ca reguli generale, arată-ți:
- DISPONIBILITATEA de a comunica de a participa la interviu
- OPTIMISMUL- nu da informații negative
- DISPONIBILITATEA de negociere a salariului – poti mentiona nivelul salariului in scrisoare ca un interval sau nivelul ultimulșui salariu
- CAPACITATEA de exprimare clară – fara greseli ortografice, fara formulari greșite, simplu, clar, la obiect

Așadar: Abordarea căutarii unui loc de muncă include obligatoriu alcătuirea unui CV și a unei scrisori de intenție.
Ultima oară modificat de david pe 12 Mai 2015 16:01, modificat 1 dată în total.
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30

SCRISOAREA DE MULTUMIRE

Mesajde david » 06 Apr 2015 10:44

Scrisoarea de multumire este o formă oficială prin care îți exprimi gratitudinea față de angajator în urma unui interviu de angajare și de asemenea în urma unei respingeri la un interviu - când menționezi disponibilitatea de a fi contactat pe viitor.
Concurența mare de pe piața muncii încurajează noi modalități de a ieși în evidență printre aplicanții la un job. Pe lângă un CV bine elaborat și scrisoarea de intenție care îl însoțește - scrisoarea de mulțumire post interviu, reprezintă o modalitate de a sublinia interesul tău pentru postul respectiv, demonstrand abilități de comunicare, aptitudini de relaționare cu oamenii, o atitudine profesionistă și chiar cei 7 ani de acasă. Așa cum în urma unei vizite la prieteni îi suni să le mulțumești pentru masa oferită, a adresa o scrisoare de mulțumire în urma unui interviu reprezintă o dovadă de educație și bune maniere.
Sunt foarte puține persoane care trimit scrisori de multumire angajatorului după terminarea interviului, așa ca în mod sigur aceasta îl va face pe intervievator să te privească în mod pozitiv. Totuși, trebuie să te grăbești. Scrisoarea de mulțumire se trimite de obicei in termen 24 de ore dupa interviu, când incă întîlnirea este proaspătă în mintea angajatorului și nu a pus CV-ul tău la sfârșitul teancului.
Scrisoarea de mulțumire este o etapă importantă a procesului de recrutare, iar trimiterea acesteia poate face diferența între un simplu interviu și o ofertă concretă de angajare. Aceasta abordare îți va permite să compensezi eventualele minusuri din timpul interviului și să adaugi informații relevante care nu au fost aduse în discuție. In cazul în care nu ai fost informat în legatură cu procedurile post interviu ale companiei - cine te va contacta și prin ce modalitate-, scrisoarea de mulțumire poate fi un pretext/un prilej bun de a obține aceste informații.

Sfaturi – ce ar trebui sa contina o scrisoare de mulțumire.
1. Personalizeaza mesajul, axat pe specificului companiei și a ceea ce ai discutat la interviu.
2. Mulțumește angajatorului pentru timpul acordat/ pentru șansa oferita/ informațiile utile. Folosește o formulă de mulțumire: “Pentru onoarea de a fi…”, “Pentru amabilitatea cu care…”, “Pentru consideratia cu care…”.
3. Exprimă-ți înca odată interesul/entuziasmul fața de jobul respectiv /încrederea că vei face față/că acest post ți se potrivește. Adauga câteva aptitudini și capacități care te recomandă pentru job (aici scrisoarea de mulțumire devine o scrisoare de intenție!)
4. Poți preciza că ți-a placut modul in care s-a desfasurat interviul (atmosfera destinsă, ospitalitatea, subiectele discutate etc).
5. Lamurește orice neânțelegere sau interpretare greșită apărută pe parcursul interviului.
6. Finalizează scrisoarea arătând disponibilitatea ta de a fi contactat și a aștepta un feedback/răspuns/semn de la angajator
7. Încheierea consta intr-o formulă amabila, dar nu excesiv de cordială. Menține un ton cat mai profesional. Modalitatea de adresare a unei scrisori de multumire este una mai personala, mai ales dupa ce ai interacționat cu angajatorul la interviu.




Model de scrisoare de multumire


Numele
Adresa
Numarul de telefon
Adresa de mail


Domnule Avramescu,

Va multumesc pentru amabilitatea cu care m-ați primit, pentru timpul acordat, dar si pentru șansa oferită odată cu acest interviu.

Trebuie sa mentionez inca o data faptul ca acest job este perfect pentru mine si ca acesta se intersecteaza foarte bine cu pregatirea si abilitatile mele, în special........................

Desfasurarea interviului a fost foarte placuta, atmosfera fiind una destinsa, la fel ca si discutia pe care am avut-o. M-a impresionat mai ales..........
Mi-ar face o deosebita placere sa lucrez pentru dumneavoastra si consider ca m-as integra foarte bine in echipa deja formata. Am foarte multe idei pe care ar vrea sa le impartasesc si, evident, sa le pun in aplicare.

Astept cu nerabdare un raspuns de la dumneavoastra referitor la aceasta pozitie.

Cu respect,

Popescu Ioan
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30

Ce asteapta angajatorii de la un CV

Mesajde david » 26 Mai 2015 20:23

Azi o mulțime de oameni au ramas fara serviciu sau abia au absolvit, iar o slujba e tot mai greu de gasit. Sute de candidati se lupta pentru acelasi loc de munca, iar diferenta intre ei poate fi facuta de cele mai mici detalii. În general în Romînia candidatul se centrează pe abordarea "ce imi poate oferi acest angajator" in defavoarea celei considerate corecte de catre angajator "cum pot aduce eu un plus de valoare companiei".
La ce se așteaptă angajatorii?

CV trimis prin site-uri de recrutare vs CV dus personal
a. Aplicația online In cele mai multe cazuri, CV-urile pe care le primesc agentiile de recrutare sunt cereri de angajare pasive, care vin prin portaluri specializate, precum eJobs sau Bestjobs. Nu e tocmai cea mai buna metoda pentru candidat, pentru ca asa nu interactioneaza cel mai bine cu recrutorul. Daca prefera site-urile de recrutare, candidatul ar trebui sa nu-si risipeasca optiunile, intrucat pentru o agentie toate solicitarile lui online sunt vizibile, chiar daca sunt pentru posturi diferite: "Un absolvent de psihologie care a depus solicitare si pentru un post de manipulant, si pentru unul de coordonator de logistica arata ca nu stie ce vrea si isi cauta un job cu orice pret. Mulți candidatii care nu citesc atent anunturile de angajare si depun solicitari pentru orice fel de post.
b. Contact direct. Candidatul vine direct la sediu cu un CV in mana si incearca sa obtina o discutie de cateva minute cu un consultant si sa se lamureasca daca are acolo o perspectiva sau nu. Potrivit recrutorilor, acesti candidati sunt mai activi, dau dovada ca stiu clar ce isi doresc si adeseori sunt mai bine pregatiti.

CV specific vs CV exagerat
a. Greseala cel mai intalnita din punctul de vedere al angajatorului este aceea ca multi candidati nu citesc cerintele postului pentru care candideaza, sau nu specifica perioadele in care au colaborat anterior cu alte companii, inclusiv perioadele de internship relevante pentru postul vizat. Cu cat sunt mai detaliate CV-urile, cu atat poti sa gasesti mai usor ce anume este relevant pentru postul pentru care se face recrutarea.
b. Altă greșelă este în lipsa detaliilor despre responsabilitatile pe care candidatii le-au avut anterior. In unele cazuri, exprimarea e deficitara, greoaie, lipsesc verbele care sa exprime o actiune;
c. Exagerări Daca unele CV-uri sunt lipsite de date precise, exista si situatia contrara în care se exagereaza anumite competente si realizari iar de multe ori se dovedeste ca realizarea cu care se mandreste candidatul nu e una individuala, ci de grup. Competențele la rîndul lor pot fi probate și nu trebuie exagerate.

Ciudat VS anonim
La capitolul abilitati și hobby-uri, candidati tin sa iasa in evidenta prin hobby-uri ciudate sau, dimpotriva, se prezinta strict in niste sabloane generale, care se pot potrivi oricui. La fel, poza poate să arunce candidatul într-o categorie extremă – ciudați sau anonim.

Scrisoare de inteție copy-paste VS fără scrisoare de inteție
Scrisoarea de intentie e trimisa potentialului angajator pentru a arăta interesul față de companie și de obicei însoțește CV, iar redactarea ei este importanta pentru a defini personalitatea celui ce o trimite. În România, majoritatea candidaților nu trimit scrisori de intentie personalizate De cele mai multe ori, scrisoarea respectiva este pur si simplu copiata de pe internet. De fiecare data cand angajatorii deschid o scrisoare de intentie și apare acelasi format: candidatii se prezinta in majoritate ca animati de entuziasm, comunicativi, sociabili, au o experienta relevanta, desi multi nici nu au lucrat pana in acel momen –angajatorul aruncă scrisoarea la gunoi si odata cu ea și CV

După un proces de recrutare
În România, aproape niciodata candidații nu trimit scrisori de multumire Prin trimiterea unei scrisori de multumire, dupa interviu, candidatul isi consolideaza o relatie cu recruiterul respectiv si se pastreaza o portita deschisa pentru noi oportunitati. Daca nu trece de interviu, poate fi luat in calcul pentru alte proiecte. Cauza omiterii acestui pas este de regula lipsa de informare despre ceea ce inseamna un proces de recrutare și atenția pentru timpul alocat de recrutor. Înca de la primul mesaj pe care il trimite un solicitant si pana la sfarsit, tot procesul de recrutare este evaluat.

Ce își doresc angajatorii de la un CV?
Angajatorii își doresc un proces corect de angajare, care este realizabil atunci cand un candidat trimite un CV organizat, concis, cu informatie structurata si relevanta pentru postul cerut, insotit de scrisoarea de intentie bine focalizata personalizată pentru compania si postul respectiv, merge apoi la interviu, iar ulterior isi arata motivarea printr-o scrisoare de multumire. Nu e bine ca ritmul candidatului sa scada progresiv pe parcursul etapelor, ba chiar aceasta poate conduce la pierderea slujbei cand se constata o pierdere a interesului de la un interviu la altul.
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30

PREZENTAREA - marketing personal diferențiat

Mesajde david » 29 Iun 2015 17:08

Poate că e momentul să te pregătești pentru a obține un loc de muncă, o bursă sau pur și simplu să îți prezinți lucrarea de licență. Ai o prezentare cu care mergi la examen sau la interviurile de angajare. Dar o prezentare nu se potrivește tuturor celor cu care discuți și pe care vrei să îi convingi. Perspectivele tale depind de persoane cu personalități la fel de variate ca nevoile lor, astfel încât, pentru succes ai nevoie de capacitatea de a te vinde la persoane cu diferite tipuri de personalitate. Pentru a-ți maximiza succesul trebuie să-ți adaptezi discursul la tipul de personalitate predominat al interlocutorului tău.

1) Asertivii
Cine sunt aceștia: Tipurile de personalitate asertive sunt orientate către obiective și sunt competitive. Rezultatele sunt mai importante decât relațiile personale. Persoanele cu tipuri de personalitate asertive sunt muncitori, decisivi și rapizi. Ei doresc informațiile rapid și ar putea deveni nerăbdători cu o persoană care se pierde în abstracțiuni fără a da date concrete.
Cum să îi distingi: Aceștia vorbesc în propoziții declarative mai degrabă decât să pună întrebări, pe un ton in general mai ridicat. Sunt înclinați să facă gesturi atunci când vorbesc.
Cum să te prezinți mai bine în fața lor: Profesionalismul este întotdeauna important, dar contează mai ales atunci când vine vorba de asertivi. Întotdeauna asigura-te că ești pregătit pentru o întâlnire cu un tip de personalitate asertiv. Dacă nu știi răspunsul la o întrebare, nu încerca să formulezi o jumătate de raspuns. Asertivii apreciază eficiența. Nu pierde timpul lor repetând fapte, treci repede la subiect. Subliniază modul în care vei rezolva problemele lor de afaceri și cum îi vei ajuta să fie competitivi dacă vei lucra pentru ei sau vor laege să îți dea bursa.

2) Amabilii
Cine sunt: Persoanele cu tipuri de personalitate amabile valorizează relațiile personale și doresc să aibă încredere în cei cu care colaborează, fac afaceri sau pe care îi angajează. Le place entuziasmul, noile provocări și sunt entuziasmați de soluțiile creative. Spre deosebire de asertivi, amabilii au tendința de a lucra într-un mod mai puțin structurat și nu iau decizii rapide. Ei doresc să stabilească un raport cu oamenii vizați și vor căuta probabil ajutorul sau aprobarea mai multor membri ai echipei.

Cum să îi distingi: Amabilii sunt ascultători buni și s-ar putea să pună întrebări mai personale în încercarea de a ajunge să te cunoască în afara rolului profesional. Vor fi prietenoși, calmi și răbdători în timpul întâlnirilor, iar conversația va fi informală.
Cum să te prezinți mai bine în fața lor: Vinde-le o viziune. Ajută-i să vizualizeze rezultatele companiei lor cobținute datorită ție. Fă-ți timp pentru a stabili un raport. Amabilii trebuie să se simtă în siguranță în relația lor cu tine înainte de a te angaja. Ia rolul unui expert, dar în loc de a-i copleși cu informații, acționeză ca un consilier.

3) Expresivii
Cine sunt: Expresivii sunt numiți "umaniștii" pentru un motiv bun – la fel ca pentru interlocutorii amabili, relațiile personale sunt foarte importante pentru acest tip de personalitate. Expresivii sunt preocupați de bunăstarea altora. Fie că este vorba de salariați sau de clienții lor, tipul de personalitate expresiv va dori să știe în ce fel deciziile pe care le iau afectează oamenii din jurul lor. Ei tind să fie oameni placuți, dar nu vă lăsati păcăliți - au adesea personalități puternice și le folosesc pentru a-i convinge pe alții. Sunt creativi, spontani și se bazează pe intuiția lor. Ei apreciază respectul reciproc, loialitatea și prietenia. Nu face angajamente nechibzuite cu ei - a reveni asupra unei oferte ar putea însemna sfârșitul relației.
Cum să îi distingi: Expresivii tind să fie foarte entuziaști și plini de culoare. Ca amabilii, vor dori să se lege cu tine și te vei simți conectat la un nivel personal, dar, ca asertivii, sunt siguri de convingerile lor.
Cum să te prezinți mai bine în fața lor: Prezintă-le studii de caz din experiența ta. Ei doresc să se asigure că ești în căutarea lor. Cu ei, nu e modalitate mai bună de a te promova decât prin prezentarea impactului tău asupra vieților altora. Subliniază o relație profesională deosebită în curs de desfășurare. Nu te concentra prea mult pe fapte și cifre.

4) Analiticii
Cine sunt: Cei cu o parsonalitate analitică adoră cifrele, faptele, datele. Fii pregătit pentru o mulțime de întrebări detaliate și să nu fi surprins dacă pare ca deja te cunoaște – te va cerceta înainte de întâlnire. Ei nu iau decizii rapide, verifică bine, sunt logici și prudenți, dar și mai siguri în deciziile lor. Fiiund preocupați de fapte si date nu vor pierde timpul să te cunoască personal.
Cum să îi distingi: Intr-o conversație sunt gravi, direct și formali. S-ar putea să nu folosească gesturi expresive în cadrul reuniunilor, dar puteți fi siguri că ascultă cu atenție.
Cum să te prezinți mai bine în fața lor: Nu îi grăbi. Fii pregatit pentru un proces mai lung de prezentare pentru că au nevoie de mai mult timp pentru a aduna toate faptele care le sunt necesare pentru a lua o decizie. Furnizează informații detaliate. Nu încerca să forțezi o relație care nu există. Analiticul poate deveni deranjat de cei care sunt prea măgulitori sau slugarnici.

Reține că cele mai multe persoane sunt de fapt un mix de aceste tipuri de personalitate și nu se vor potrivi perfect în niciuna dintre cele patru categorii de mai sus. Cu toate acestea, odată ce te familiarizezi cu aceste personalitati de bază, ar trebui să fii în măsură să îți adaptezi strategia de marketing personal pentru a se potrivi orice situație ivită.
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30

Background screening

Mesajde david » 29 Iun 2015 17:10

Recrutarea din perspectiva angajatorilor

Să angajezi omul nepotrivit costă angajatorul destul de mult si acesta este motivul pentru care tot mai mulţi angajatori verifică competenţele şi cunoştinţele fiecărui candidat înainte să îi ofere un job.

Să presupunem că un candidat a trimis CV-ul pentru a aplica pentru un job vacant într-o companie, a ajuns în faţa recrutorului şi a trecut interviul de angajare cu brio. Începe munca şi apoi îţi dai seama că el nu este omul pe care îl căutai. Aşa ajung angajatorii să piardă până la 15% din salariul anual al angajatului dintr-o simplă recrutare greşită, arată studii recente. Pentru a se proteja de astfel de pierderi, tot mai multe companii verifică la sânge informaţiile din CV-urile candidaţilor pentru se asigura că au omul potrivit pentru job-ul potrivit.

Fie că este vorba despre verificarea studiilor şi a certificărilor trecute în CV sau despre verificarea cunoştinţelor de limbă străină, nimic nu scapă de filtrele firmelor specializate care ofera serviciul de background screening, pe scurt verificarea CV-urilor care ajung pe mesele specialiştilor în Resurse Umane ce recrutează candidaţi pentru ocuparea unor posturi vacante în companii.

De exemplu, timp de două săptămâni membrii echipei Mindit care realizeaza politia CV-urilor în Romania, dau telefoane şi e-mail-uri atât instituţiilor de învăţământ, cât şi foştilor angajatori pentru a valida toate informațiile scrise în CV-uri. Ei caută informaţii despre candidaţi şi pe reţelele sociale, la tribunale sau chiar în presă- în cazul persoanelor care urmează să ocupe locuri în top management. Cazierul este verificat şi el pentru a asigura viitorul angajator al candidatului că acesta este unul real, nu unul falsificat. La final, angajatorul, primeşte un raport în care sunt menţionate toate aspectele din CV-uri şi eventualele discrepanţe din acestea şi realitate.

Treaba recruiterului este ca el să ia o decizie informată. Trebuie să se asigure că omul pe care îl propune este competent şi îşi va face bine job-ul. Atunci, cu cât are mai multe mecanisme prin care capătă o certitudine mai mare cu atât este mai bine.

Auditul lingvistic este un serviciu destul de nou pe piaţa din România, dar la care apelează din ce în ce mai multe companii pentru a-şi testa candidaţii care pretind că ştiu limbi străine pentru a obţine locurile de muncă scoase la concurs. Şefii nu se opresc însă aici. Unii apelează la auditul lingvistic şi atunci când vor să promoveze un angajat în ierarhia companiei pentru a se asigura că nu vor face o mutare greşită şi costisitoare.

Constatarea recrutorilor este că românii mint în CV-uri pentru a-şi spori şansele de angajare. Nu o fac însă mai mult decât alţi europeni, ci mai degrabă la alte capitole. Pentru a impresiona un posibil angajator, mulţi aleg să „şteargă” din CV-uri perioadele în care nu a avut un loc de muncă, în timp ce alţii recurg la "cosmetizări" mult mai grave şi menţionează la capitolul experienţă profesională posturi şi responsabilităţi pe care nu le-au avut niciodată sau chiar angajatori fictivi.
Motivul uzual este faptul că în România cel mai importatant aspect la angajare este la ora actuală experiența profesională.
Pe de altă parte, în Anglia, unde educația contează cel mai mult la angajare, discrepanțele în Cv apar mai ales la acest capitol.

In general, in România (statistica mai 2014) 54% dintre CV conțin discrepanțe minore și 24% dintre CV conțin dicrepanțe majore.
Găsiți informatii suplimentare : http://www.gandul.info/financiar/aceasta-e-politia-cv-urilor-care-ii-prinde-cu-minciuna-pe-romanii-care-vor-sa-se-angajeze-cine-e-doamna-care-te-citeste-si-din-profilul-de-facebook-12636474?utm_source=Gandul&utm_medium=Click%2BCitesteSi+200&utm_campaign=CitesteSi%2Bgandul
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30

Locusul de control al carierei sau Marketing personal

Mesajde david » 31 Aug 2015 23:44

Psihologii știu încă din anii 1960 ca oamenii care au un locus al controlului intern sunt convinși ca succesul actiunilor lor depinde de acțiunile proprii, iar cei cu un locus al controlului extern acționeaza ca si cum succesul sau insuccesul lor depinde de forțe externe cum ar fi norocul sau ghinionul.

Modul cum actioneaza persoanele în construcția propiei cariere reflecta locusul de control personal. Marketingul personal este o proiecție a ceea ce crezi despre tine.
Daca crezi ca acțiunile tale iți vor aduce succesul, atunci vei face tot ce poți ca să obții rezultatele dorite. Poate iți faci un plan de dezvoltare personal, poate faci cateva cursuri suplimentare, poate iti antrenezi competențele pe treptele voluntariatului. Oricum, mingea e la tine.
Sau daca oricum nu ajungi la minge, nu are rost sa incerci sa te perfectionezi, nu merita sa pierzi vremea la scoala cand nota ta tine de hazard si angajarea de pisica neagra.

În general, persoanele cu un locus intern al controlului:
• se angajeaza în activități care vor îmbunătăți situația lor.
• lupta pentru realizare.
• Muncesc din greu pentru a dezvolta cunoștințele, aptitudinile și abilitățile lor.
• Sunt curiosi și încearca să isi dea seama de ce lucrurile s-au intr-un anume fel.
• Iau act de informații pe care le pot folosi pentru a crea rezultate pozitive în viitor.
• Au un stil de management mai participativ.
Oamanii cu un locus de control intern sunt in general mai plini de succes pentru motive evidente dar in acelasi timp trebuie sa fie atenti la sentimentele celorlalti.
pentru a-ți dezvolta un locus de control intern ar trebui sa pleci de la faptul de baza ca intotdeauna ai posibilitatea sa alegi Inclusiv sa nu faci nici o alegere poate fi decizia ta.
Inlatura sau controleaza ganduri de tipul Nu am nici o sansa. Nu pot sa fac nimic.si vei ajunge sa recastigi locusul intern al controlului. Apoi lumea e deschisa pentru cariera ta...
david
 
Mesaje: 52
Membru din: 13 Noi 2014 16:30


Înapoi la Forum Consiliere

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron